сряда, 25 февруари 2009 г.

Колко актуално!

Като разгърнах томчето на хумористичите стихотворения на Дебелянов, припомних си и други стихове. Стихове, които звучат удивително актуално. Ето:



Икс-Игрек казваше разпален:
- Да, пресата у нас е сила -
веднъж в борба излязла люта,
кого ли тя не би надвила!


- Да, тъй, но точен за да бъдеш -
един набързо го прекъсна, -
пред "сила" трябваше да туриш
и друга малка дума - "мръсна"!
(болдването от мен)
(из Мисли в мъглата)

В днешен контекст може да се посвети на Тошо Тошев, вацовата преса изобщо и на всички поръчкови медии у нас. Включително и на най-новата медийна империя.


Ето и още:


Чел съм нявга, слушал съм да казват
славни и прочути мъдрословци
на уста с презрителна насмешка,
че народът - туй е стадо овци.


Помами ги хитро и след тебе
в огъня дори без страх ще додат.
- Може би! Стада съм виждал често,
ала все магарета ги водят!
(из Мисли в мъглата)

"Мъдрецът" Бойко Борисов, популисти от вида на Кобурготски, наГоце, на управляващата БСП/БКП мафия. На тези им приляга и нещо, дето много си го обичам:


За утре щедро ми обричаш
нектар във сребърни потири...
О, зная - много ме обичаш
и не обричаш на шега,
но не е лошо и сега
да хвърлим още две-три бири...
А?


За утре пури ми обричаш,
цената на които пари ...
О, зная - много ме обичаш
и не обричаш на шега,
но не е лошо и сега
да свием още две цигари ...
А?

........................................
(откъс от "Бохемски нощи")

Няма коментари:

Публикуване на коментар